Otsingumootor
redrube

EMV jalgrattamatkatehnikas 2019 võistlusjuhend

 

  1. Eesmärk ja ülesanne

Selgitada välja Eesti meistrid jalgrattamatkatehnikas võistkondadele.

Jalgrattamatkamise arendamine.

Matkamise kui spordiala propageerimine.

 

  1. Läbiviija

Peakorraldaja on Eesti Matkaliit.

Võistlusi juhib EML juhatuse poolt kinnitatud kohtunikekogu.

Peakohtunik ja rajameister on Meelis Maidla (Põlva Matkaklubi)

 

  1. Aeg ja koht:

Võistlused toimuvad 26.10. 2019.a. Põlvas.

Võistluste algus kell 11:00.

Start on Mammaste Tervisespordikeskuses, Põlva vallas, Põlvamaal.

 

  1. Osavõtjad

Võistlused on võistkondlikud, võistkonnas on kolm liiget, neist vähemalt üks naine.

Eesti meistrivõistlustel võivad osaleda Eesti Vabariigi kodanikud või Eestis alalise elamisloaga elavad välismaalased.

Võistlustel saavad osaleda isikud, kes on võistluste toimumise ajal vähemalt 16-aastased.

Osavõtjad võistlevad omal vastutusel. Enne võistlust allkirjastab iga võistleja vastutusdeklaratsiooni. Alla 18-aastased võistlejate deklaratsiooni allkirjastab lapse eest vastutav isik. 

Korraldaja ei vastuta osavõtjatele tekkinud tervisekahjude ja isikliku vara purunemise või kadumise eest.

 

  1. Registreerimine

Võistkondade registreerimine toimub veebiaadressil http://bit.ly/2U3wUl7 kuni 21. oktoober 2019 kella 12.00-ni.

 

  1. Korraldus

Võistlused toimuvad ainult juhul, kui on registreerunud vähemalt kolm võistkonda.

Stardimaksu tasumata starti ei pääse.

Võistlusraja tutvustamine ja stardijärjekorra loosimine toimub 26.10.2019 võistluspaigas üks tund enne starti.

 

  1. Võistlusrada

Võistlusraja kogupikkus on kuni 20 km. Võistlusrada koosneb erinevatest etappidest, mis läbitakse etteantud järjekorras. Erinevateks etappideks on: ratta komplekteerimine, vigursõit, rattaorienteerumine ja ratturi liiklustestid. 

 

  1. Võistlustrassi läbimine

Kogu trassi läbimise ajal stardist kuni liiklustestide lahendamiseni on kõigil võistlejatel kiivri kandmine kohustuslik. Võistkonnal peab rajal kaasas olema ratta remondikomplekt. Võistkond peab stardist finišini transportima 10 kg lisaraskust (liiv), mis peab kogu trassi ulatuses olema ühe või mitme jalgratta pakiraamil. Lisaraskus antakse kohtunike poolt 5 kg kottides, selle võib ära jagada võistkonna liikmete vahel. Kogu võistlustrassi läbimise ajal peab võistkond püsima ühes grupis (silmside ulatuses).

 

  1. Varustus

Võistluste korraldajad ei taga võistlejaile jalgratast, kiivrit ega ratta varuosi.
Lisaraskuse kandmiseks peab olema rattal pakiraam ning kott, mis kaitseb liivakotti purunemise eest. Lisaraskuse kandmine mujal kui pakiraamil pole lubatud. Soovitav kasutada ühel jalgrattal kaardialust. Võistluse lõpus kontrollitakse lisaraskuse kaalu.

 

  1. Matkatehnika elementide kirjeldus ja hindamine

Ratta kokku monteerimine

Võistlejad demonteerivad oma remondivahenditega enne võistluste algust ühe võistleja jalgratta (eemaldatakse pedaalid, mõlemad rattad, sadulatoru, pakiraam) Aja peale monteeritakse jalgratas kokku ja kohtunik hindab selle valmidust sõiduks.

Vigursõit

Eraldistart. Kõik võistkonna liikmed läbivad raja järjekorras. Teatevahetus antakse üle käeplaksuga. Vigurid tuleb läbida ettenähtud järjekorras rattalt maha tulemata.

Uss – 6 teivast (ca 1,5m kõrgused) ühel joonel 1,5 m vahedega.

Ring – diameeter 2,8 m.

Värav – laius 100 cm, kõrgus 120 cm

Kaheksa – kaks 2,5 m diameetriga ringi, läbida ettenähtud skeemi järgi.

Siksak – 1,2 m laiune koridor nelja täisnurkse käänukohaga, tähistatud 1,5 m kõrguste teivastega.

Kiik – 1,5 pikkune 30cm laiune laud ümmargusel palgijupil.

Rööpapaar – sõita ca 5 m kahe laua vahel mis on üksteisest 25 cm kaugusel.

Eseme kandmine – võtta aluselt ühe käega plastpudel ja panna teise käega teisele alusele püsti.

 

Ratta suundorienteerumine

Peale vigursõidu lõpetamist antakse võistkonna peale üks orienteerumiskaart. Läbitakse orienteerumispunktid (kuni 15) kaardil etteantud järjekorras. Järgmist etappi saab võistkond alustada siis, kui võistkonna viimane liige on kohale jõudnud. Kui kaardil on märgitud kindel läbimise teekond, siis selle läbimine on kohustuslik.

 

Hindamine                 trahvisekundid järgmiselt:

Trahv
1. Viguri sihilik mittevõtmine                                                           60 sek.
2. Viguri ühe elemendi maha ajamine või nihutamine                    10 sek.
3. Jalaga maa puudutamine                                                             10 sek.
4. Kahe jalaga maa puudutamine                                                     15 sek.
5. Viguri mitteläbimine (kolm või enam viga)                                  30 sek.
6. Kukkumine (käe või põlvega maa puudutamine)                         60 sek.

Ratturi liiklustestid:

Liiklustestid (10 küsimust) lahendab iga võistkonna liige personaalselt ilma teistelt abi saamata. Testide lahendamisel pole lubatud kasutada nutiseadmeid ega paberkandjal infomaterjale. Lisavahendite kasutamise eest võistkond diskvalifitseeritakse. Ülesande lahendamiseks aega maksimaalselt 5 min. Iga valesti vastatud küsimus annab 20 sekundit trahvi ja iga õigesti vastatud küsimus annab 20 boonussekundit, mis arvestatakse maha võistkonna lõpuajast.

  1. Paremusjärjestus:

Võistkonna tulemus saadakse peale viimase etapi läbimise lõpetamist ja trahvide või boonussekundite arvutamist. Võitjaks tuleb väikseima koguajaga võistkond. Vaidlusalused küsimused lahendab kohtunikekogu kohapeal. Proteste saab esitada 1 tunni jooksul pärast võistluse lõppu.

 

  1. Autasustamine:

Võitnud võistkond tituleeritakse Eesti meistriks jalgrattamatkatehnikas.

Kolme parema võistkonna liikmeid autasustatakse Eesti Olümpiakomitee medalitega ja Eesti Matkaliidu diplomitega

Lisatud: 28. aug. 2019
Rubriik: Uudised

««
»»

pornplaybb.com siteripdownload.com macromastiavideo.com 1siterip.com
Toetajad
  • Uudiste arhiiv


  • Eesti Matkaliit, Juriidiline aadress: Raekoja plats 18, Tallinna linn, Harju maakond, 10146;
    Postiaadress: Liiva 5, Tallinn 11622